کسی که میخواهد تاثیرگذار باشد باید روش خاصی را انتخاب کند. غیرعادی و عجیب و غریب بودن ملاک خوبی نیست. اما انجام امور به روشی تحسینبرانگیز و متفاوت امتیاز خوبی در اختیار شما قرار میدهد.
این موضوع برای فروشندگان و در تبلیغات شخصی و مکتوب صدق میکند. این منحصر به فرد بودن است که خشم و غیض را فرو مینشاند و در خاطرهها ماندگار میشود. خوشبختی از آن فروشندهای است که چنین موهبتی را در اختیار دارد.
تلاش ما بر آن است که هر تبلیغکنندهای سبک خاص خودش را داشته باشد.
هر تبلیغکننده باید نه در ظاهر بلکه در روش و آهنگ متمایز باشد. چون این دو مشخصه، فردیتی به تبلیغکننده میدهند که کاملا با مخاطبان او سازگار است.
فردی ممکن است در زمینهای پابرجا و صادق باشد که در آن صداقت مهم شمرده میشود. فردی دیگر ممکن است اخلاق خوبی داشته باشد و در جایی این خصیصه دارای ارزش باشد. در هر حال، افراد مختلف ویژگیهای مخصوص خود را دارند که میتوانند از آن برای متمایز ساختن خود بهره برند.
به همین خاطر است که ما اغلب تبلیغات را امضا میکنیم چون به آنها قدرت شخصی میدهیم. ما در هر زمان ممکن باید شخصیت و قدرت شخصی را وارد تبلیغات خود کنیم. با معروف کردن یک شخصیت، ما کالای او را معروف میکنیم. زمانی که ما ادعا میکنیم با موفقیت یا پیشرفتی رو به رو شدهایم، آوردن نام، بر تاثیر کار میافزاید.
در مرحلهی بعد، باید مراقب باشیم که تغییری در فردیتی که صحت آن به اثبات رسیده به وجود نیاوریم. در اینجا پیش از آن که پیرامون این موضوع تبلیغات جدیدی نوشته است باید به نگرش پذیرفته شده در ذهن تبلیغکننده توجه کرد. چون انجام این مسئله نقش بسیار مهمی ایفا میکند.
. تبلیغاتی که بارها موفق شده، احتمالا بهترین روش برای غلبه بر دیگران است. در این صورت، مردم میآیند تا ما را بشناسند. در این صورت ما، تجارت خود را بر اساس سابقه آشنایی که وجود دارد، میسازیم مردم تنها ما را با نام، ظاهر و سبکهای خاص نمیشناسند. متفاوت بودن در هر لحظه باعث میشود که ما هرگز نتوانیم اعتماد لازم را جلب کنم.
ما نمیخواهیم مردم فکر کنند که فروشندگی، گرفتن سفارش است. این روش مطالعه شده و تصنعی بودن آن به اثبات رسیده است. باید این چنین به نظر آید که تبلیغات از قلب انسان برمیخیزد تا بر قلب مشتری نشیند. در تبلیغات همانند عموم افراد جامعه، شخصیتهای موفقی وجود دارند. ما دوست داریم پای صحبتهای فردی بنشینیم اما ممکن است فردی دیگر برای ما خستهکننده باشد. بعضی انرژی مثبت به دیگران میدهند و بعضی خیلی معمولی هستند. بعضی از اعتماد الهام میگیرند و بعضی از احتیاط. خلق فردیت صحیح و تاثیرگذار، از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است.
پس از آن که تبلیغکنندگان شهرت لازم را کسب کردند، تبلیغات برای آنها منزلت اجتماعی میآورد. به خاطر داشته باشید که کوچکترین تغییرات در ویژگیهای ما ممکن است باعث شود که بهترین دوستانمان پراکنده شوند.
حمله و توهین به رقبا راه خوبی برای تبلیغات نیست. اشتباهات دیگران را گوشزد نکنید. در بهترین رسانهها،این کار ممنوع است. این کار هرگز روش خوبی نیست. در اینجا هدف خودخواهانهی شما ممکن است آشکار شود. این کار منصفانه نیست و از اخلاق به دور است. اگر شما رقبایتان را دوست ندارید همیشه در ظاهر نشان دهید که این طور نیست.
همیشه بُعد روشن، شاد و جذاب امور را نشان دهید و نه بُعد تاریک و منفی را، زیبایی را نشان دهید و نه زشتی را؛ سلامتی را نشان دهیدو نه بیماری را. چین و چروکهای صورتی را نشان ندهید که قصد زدودن آنها را دارید. بلکه چهرهای را نشان دهید که قرار است به نظر برسد.
در تبلیغات یک خمیردندان، دندان زیبا را نشان دهید و نه دندان خراب را. از شرایط خوبی صحبت کنید که قرار است به وجود آیند و نه شرایطی که در حال حاضر وجود دارند. در تبلیغات پوشاک افرادی را به تصویر بکشید که خوش لباس هستند. هنگامی که میخواهید دربارهی یک کلاس بازرگانی تبلیغات انجام دهید، افراد موفق را نشان دهید و نه افراد ناموفق. از تصاویری استفاده کنید که مردم دوست دارند باشند و نه تصویری که در حال حاضر در آن قرار دارند.
افرادی را به تصویر بکشید که حسادت دیگران را برمیانگیزند و نه افراد حسود را. به مردم بگویید چه کار باید بکنند، نه این که از انجام چه کاری باید خودداری کنند. تبلیغاتتان را به گونهای بسازید که مورد تشویق دیگران قرار گیرد.
درباره این سایت