من در بسیاری همایشها، نمایشگاههای کالاها و … به عنوان شرکتکننده یا نمایش دهنده حضور داشتهام. شرکتهایی دیدهام که زیانآور بودهاند، اغلب تعجب میکردم که اصولا چرا آنها در نمایشگاه شرکت میکنند.
مانند دیگر انواع تبلیغات، بر این باورم که شما باید در این بازار خود را به شکلی برجسته نمایش دهید تا توجه دیگران را به خود جلب کنید. در این رابطه مهم است که از دیگر رقبا برجستهتر باشید.
متاسفانه، بیشتر نمایشگاهها یکسان به نظر میآیند چرا که آنها نیز از همان صندلیها، میزها، موکت و فرش و چراغهای نورپردازی و تمام دیگر لوازمی که غرفههای دیگر از شرکت دیگری که همان چیزها را به نمایش میگذارد استفاده میکنند. حتما، عرف است. اما غرفه شما را مانند دیگران میکند.
اگر میخواهید قراردادی منعقد کنید، در ابتدا حساب کنید ببینید هزینه اجاره تمام چیزهایی که نیاز دارید چقدر میشود. پس در مورد عملی بودن آن تصمیمگیری نمائید. حتی اگر فکر میکنید نیازمند به بارگیری و ترابری دارید، نگران نشوید، احتمال دارد که نیازی نداشته باشید منتظر شوید تا موقعی که «اجاره دهنده» غرفه شما را پس از غرفه دیگران آماده کند.
نمیتوانم به شما بگویم که چگونه غرفه خود را طراحی کنید. این کار تخصص خاصی دارد که از سایر کارها متمایز است. اما وقتی تصمیم گرفتید که از همان انبار نمایشگاه چیزی کرایه نکنید، میتوانید شروع به ساخت غرفهای غیرمتعارف کنید که پیشتر در مورد آن صحبت کردم. با یک هنرمند یا طراح داخلی صحبت کنید و ببینید آیا احتمال افزودن چیزهایی به غرفه وجود دارد. شاید دلتان بخواهد کسی را استخدام کنید که بیاید با یک طراحی منحصر به فرد غرفه بتواند نیازهای احساسی شما را کند.
ظاهر غرفه میتواند چهره شرکت شما را بهبود بخشد یا از خوبی آن بکاهد. پس ارزشش را دارد که کمی پول و زمان صرف کنید تا اطمینان حاصل کنید که اوضاع خوب پیش میرود. همچنین، مطمئن شوید که طراحی غرفه میتواند به راحتی مونتاژ شود. بسیاری اوقات مجبور میشوید از یک ابزار یکپارچه برای طراحی غرفه استفاده کنید و بخواهید آن هزینهها را به حداقل برسانید.
درباره این سایت